... ή ο καθένας θωρεί ότι ο καθένας θέλει.
Όπως θα ξέρετε ήδη ξαφνικά εμφανίστηκε [ή εμφανίσαν το- επανερχόμαστε παρακάτω] στο youtube το παρακάτω βιντεάκι τζαι εγένετο δευτερεύων διεθνές σκάνδαλο Κυπριακής ποικιλίας.
Αγνοήστε το κείμενο στο πλαι για θκύο λεπτά. Τζαι αγνοήστε τα σχόλια που κάτω εντελώς [Rule 1 of Youtube: They are usually inane and useless the comments of users under videos on Youtube]. Βλέπουμε λοιπόν μια παρέα που σκάπουλλους να επευφημούν τον Μάρκο Παγδατή τζαι μεταξύ άλλων να σείρνουν τζαι κανα-θκυό "έξω οι Τούρκοι από την Κύπρο", ένα "δεν θα γίνεις Έλληνας ποτέ, Σκοπιανέ, Σκοπιανέεε" τζαι να κλείνουν το βίντεο [τουλάχιστον αυτή την εκδοχή μια τζαι δεν ξέρω αν υπάρχουν άλλες] με ένα "Ελλάς- Κύπρος- Ένωσις". Για έναν Ελληνοκύπριο [ειδικά αρσενικό που επείε στρατό ή/και κάποιον που εγαλουχήθηκε με κάμποσο εθνικισμό εβαπορέ] τα συνθήματα εν ψιλοακίνδυνες πελλάρες που λαλεί κάποιος άμα εν μιτσής τζαι που μετανώνει μετά. Οι παραπάνω εν τα εννοούν συνειδητά σαν ρατσισμό τζαι άμα επισημάνεις ότι μπορούν να ερμηνευτούν έτσι μεινείσκουν τζαι θωρούν σε.
Το λοιπόν. Τωρά θκιαβάστε το κείμενο, έχοντας υπ' όψη οτι εξαναφκήκε στο youtube λλίο πριν τον επόμενο αγώνα του Μάρκου Παγδατή στο Australian Open τζαι δείτε το παρακάτω.
Για τα ξένα μέσα ήταν καθαρό πως το βίντεο μπορεί να ερμηνευτεί με διάφορους τρόπους. Λαλούν μας μεν πως το βίντεο επρόκαλεσε αντιδράσεις στην Τούρτζικη κοινότητα της Αυστραλίας αλλά που την άλλη σημειώνουν πως η επίμαχη ατάκα ακούεται μια φορά. Το AFP που την άλλη κάμμει καλή δουλειά στο κομμάτι του προσπαθώντας να μπαλανσάρει τις απόψεις, υπενθυμίζοντας μας ότι η ιστορία αυτή εν έσιει να κάμει μόνο με το αν ο Μάρκος είπε ρατσιστικά συνθήματα τζαι ότι η έκφραση των απόψεων του έσιει να κάμει με την ημικατοχή της Κύπρου που τον Τουρκικό στρατό τζαι οτι εγίνηκε σε ιδιωτικό χώρο. Όσο αφορά την διεθνή σκηνή τζαι διάλογο το αν η δημοσιοποίηση ήταν προσπάθεια προπαγάνδας ή λογική αντίδραση εξαρτάται από ποιά πλευρά επιχειρηματολογείς τζαι ο Παγδατής δεν στιγματίζεται απαραίτητα σαν ρατσιστής [μεμπτό] αλλά σαν ένας Κύπριος με έντονα αισθήματα για το πρόβλημα της χώρας του [κατανοητό]. Ωσ δαμέ καλά.
Σύμφωνα με το Sky News το βίντεο τραβήχτηκε πέρσι στην Μελβούρνη, κάτι που οδήγησε τα μέσα στην Κύπρο να μιλήσουν για προσπάθεια ψυχολογικού πόλεμου εν όψει του επόμενου αγώνα του Παγδατή. Στις ειδήσεις του Mega Κύπρου της Παρασκευής συγκεκριμένα ο πρόεδρος του Σύλλογου Αντισφαίρισης είπεν τούτο ακριβώς στον Βίκτωρα Παπαδόπουλο, υπογραμμίζοντας πως το σύνθημα εκφράζει ούλλους τους Ελληνοκύπριους. Η αντίδραση του Βίκτωρα εν ενδεικτική παραπάνω του τι σημαίνει τούτη η υπόθεση για μας παρά για τον υπόλοιπο κόσμο- "εννοεί φυσικά τα Τουρκικά στρατεύματα και όχι τους Τουρκοκύπριους" ήταν περίπου η ατάκα του Β.Π., που επαναλήφθηκε κανά-θκυό φορές.
Πέρα που το πρόβλημα του να επιβάλλεις την ερμηνεία σου σαν εκφωνητής στα λεγόμενα του άτομου στην άλλη πλευρά του μικροφώνου, ο τρόπος με τον οποίο ο παρουσιαστής προσπάθησε να ξεκαθαρίσει το θέμα για μας [τζαι τις ενοχές μας] αντικατοπτρίζει άλλα προβλήματα.
Η φράση "έξω οι Τούρκοι από την Κύπρο" μπορεί να αντιπροσωπεύσει θκύο πράματα- την ε/κ επιθύμία να ρίξουμε στην θάλασσα όποιον εν βαστά που το αρχαιοελληνικό γονίδιο που την μια τζαι την κατανοητή επιθυμία να σηκωστεί να φύει ένας ξένος στρατός που τα εδάφη μας. Τζαι μπορούμε να πούμε οτι ο Παγδατής εν το εννοούσε έτσι αλλά πόση που τούτη την συμπεριφορά εν ευσεβοποθισμός; Όπως είπα είμαι διαθετειμένος να πιστέψω πως, στην ροή της στιγμής, τζαι μεταξύ ατόμων που φέρονται να αντιπροσωπεύκουν κάποια που τα σιηρόττερα εθνικιστικά ένστικτα της ελληνόφωνης ομογενείας, ο Παγδατής εσυνόδευσε ή δεν αντίδρασε σε συνθήματα ή διφορούμενα ["έξω οι Τούρκοι" κλπ] ή προβληματικά, όπως το "Ελλάς- Κύπρος- Ένωση".
Αλλά προβληματίζουμαι που την αντίδραση των δικών μας μέσων τα οποία αντί να δουν μια ευκαιρία να συζητήσουν τζαι να φέρουν στην επιφάνεια το πραγματικό πρόβλημα του απενεοχοποιημένου light ρατσισμού με τον οποίο μεγαλώνουμε εβουρήσαν να αφοπλίσουν το θέμα με το να το χρεώσουν αποκλειστικά σε προπαγάνδες τζαι συνομωσίες.
Ναι, η διαρροή του βίντεο μπορεί να ερμηνευτεί σαν προπαγάνδα. Οι δύσκολες ερωτήσεις όμως βρίσκουνται αλλού. Γιατί είμαστε τόσο έτοιμοι να συγχωρήσουμε την άμυαλη επανάληψη εμπρηστικών συνθημάτων; Η ανοχή που δείχνουμε όταν η μάνα μας, η θκειά μας, ένας φίλος μας, ένας γνωστός του οποίου εν έχουμε το θάρρος σείρνει ένα ρατσιστικό σχόλιο τι είναι; Ρατσιστική πράξη; Αναπόφευκτη; Την επόμενη φορά που κάποιοι έξυπνοι μιτσιοί δέρουν έναν τ/κ επειδή έτσι, μπορούμε να τραβήσουμε μια ίσια γραμμή που τζίνην την φορά που αφήκαμε την λογική τζαι τον ρεαλισμό μας στην είσοδο μαζί με τα παλτά μας τζαι ενθαρύναμε έμμεσα ένα ρατσιστικό σχόλειο να θεωρηθεί εντάξει κατ' ευθείαν στον δαιμονοποιημένο "ρατσιστή" που θωρούμε στις ειδήσεις;
6 σχόλια:
exi gini poli tis modas apo kapius neo-kipris aristerus i apopsi oti to na ipostirizume tin ellinotita tis kipru ine ethnikismos. an ine dinaton. ola ston vomo tis epanaproseggisis. akoma lio na shipsume na mas tis travissun kai na pume kai efharisto.
kala re koumbare, pou oullo to keimeno esi touto ekatalaves? tzai neo-kyprio aristoero na sas pei to proto sas paidi tzai nan tzai agori. Epomenos o ypotitlos mou paei tzai dame "... ή ο καθένας θωρεί ότι ο καθένας θέλει" :P
e kala re kubbare toso pola se enoxlise to exo oi turkoi apo tin kipro ?
ida ta prin llies meres sto you tube, ethimwsa polla me ton tropo pou eprovalan toutin tin istoria.
Akoma llio en na prepi na apologoumasten pou en theloumen tous kouvalitous tou ntektas. Egw prwsopika en thelw oute tous kouvalitous tou na dextw, oute na zisw mazin tous.
En simfwnw me to na ginounte swmatikes epithesis se atoma oso afora tin fili i tin sexoualikotita tous i ti thriskia tous ktl, alla itan na ithela nai, na fioun i kouvalitoi tis tourkias pou ti xwra mou.
Miloumen gia tourkokiprious, pou ti stigmi pou akoma je toutous kamnoun tous provlima i kouvalitoi, en me toutous pou thelete na enwthite? pou exoun panw pou 5000meli i grizoi likoi stin alli mas plevra? Evalthikete oulloi na ksexasoumen to "Den ksexnw".
Egw en ime oute deksio atomo sta pistevw mou oute kentrwo atomo. Opotan re esi o prwtos pou egrapses panw, men mashese polla-polla giati kamnis lathos aman ise apolitos panw se touto to thema. En ine oulloi pou kinoun ta xerakia tous ke ta podarakia tous me ta marionettistika sxinia twn amerikanwn mes tin kipro.
ps-je nai, egw thelw na fioun oulloi i epikoi je i asxetoi tourkoi pou tin patrida mou, je oxi, en to thewrw lathos na men tous theloumen.
esi pou eshis to blog: katalavw oti enen me ashimo skopo pou egrapses oti egrapses, alla etsi sovara, nomizw oti an sinexisete me touta ta miala, en na katsoumen panw.
Οι αμπάλατοι έτρεχαν να χρησιμοποιήσουν το θέμα για εσωτερική κατανάλωση... αν έκοφκεν ο νούς τους θα μπορούσαν να αναδείξουν το γενικότερο θέμα της παρουσίας στρατευμάτων στην Κύπρο... μέσα από επαφές με τους λειτουργούς τύπου / δημοσιογράφους / συντάκτες Πολυμέσων σε οργανισμούς / τμήματα με ειδικό ενδιαφέρον για τένις / Μελβούρνη... και μέσω μιας πιο προσεγμένης (σε θέματα παρουσίασης αλλά και επιχειρημάτων) απάντησης. Θέλουν; Μπορούν;
Μαλακίες τούτα ούλλα, ασχολειθείτε λίο με κανένα τηλεσκουπίδι τύπου "Μάκης - Θέμος" να περάσει η ώρα σας τζαι κανεί. Αφού ξέρουμεν πως έν μας παν στο εξωτερικό, γιατί σκαλίζουμε συνεχώς το θέμα; Έτο να ασχολούμαστε ο ένας με τον άλλον μες την Κύπρο μεταξύ μας τζαι κανεί... Τζαι ποιος τους αρωτά τους άλλους.
Δημοσίευση σχολίου